vrijdag 30 september 2011

Ete indien

Het is een bijzondere dag vandaag. De jongens van de redactie hebben een vrije dag, dat hebben ze na al die deadlines wel een keer verdiend. De meiden van de administratie mochten vroeger naar huis, want misschien is het dit jaar wel de allerlaatste dag om van het mooie weer te genieten. De Indian summer. Of l'ete indien, zoals Joe dassin ooit zo mooi bezong. Mooie temperatuur, windstil, geen vocht in de lucht. De kleuren van de zon en de natuur zijn goudgeel. Nu ik heb ontdekt dat ik ook in de tuin internet heb, zit ik in het groen met m'n ipadje. Het is een moment om tevreden rond te kijken. enkele duizenden meters piekfijn onderhouden tuin, waarom zit ik hier verdorie niet vaker? Maar meteen weet ik het antwoord daarop. Wegens de uitzonderlijke situatie van vandaag (iedereen is weg) is mijn cafeetje niet open. En als ik daar aan denk, krijg ik heimwee, ook al is het cafeetje maar honderd meter van mijn stoel vandaan. Waar moet ik tussen kiezen,, het groen of het cafeetje? Ziet u, ook luxe problemen kunnen problemen zijn. En dat is op zich al een overpeinzing waard: wilt u in het leven geen problemen, zorg er dan voor dat u geen luxe situatie creëert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten